Tevredenheidsonderzoek Het Zon Effect

Na een actieperiode sluiten we Het Zon Effect altijd af met een tevredenheidsonderzoek. In dit onderzoek vragen wij aan alle mensen die interesse hebben getoond in de aanschaf van zonnepanelen hoe zij Het Zon Effect hebben ervaren. Ruim 215 mensen vulden het onderzoek over de actieperiode van 2015 in.

Een aantal opvallende resultaten:

  • Er werden gemiddeld per huishouden twaalf zonnepanelen aangeschaft.
  • Een belangrijke reden voor mensen om mee te doen aan Het Zon Effect is een goede kwaliteit zonnepanelen voor een scherpe prijs.
  • Er is een hoge waardering voor de leverancier, de Saman Groep uit Zierikzee.
  • Bijna 80% van de mensen die in 2015 hebben deelgenomen aan Het Zon Effect zijn 50 jaar of ouder, 20% is zelfs 70 jaar of ouder.
  • Bij de vraag ‘Waarom heeft u zonnepanelen aangeschaft?’ scoort de financiële overweging net zo hoog als de milieuoverweging.
  • Naast zonnepanelen hebben mensen ook interesse in informatie over warmtepompen, zonneboilers, isolatie van de woning en andere energiebesparende maatregelen.

De uitkomsten van het tevredenheidsonderzoek zijn voor ZMf en Zeeuwind en voor de Saman Groep zeer waardevol. Wij danken iedereen die heeft deelgenomen aan het onderzoek en verloten drie WakaWaka Lights onder de mensen die het tevredenheidsonderzoek hebben ingevuld. De WakaWaka Light is een zeer efficiënte en robuuste solar-lamp.

Ontwerp & realisatie: Nilsson | Privacyverklaring